luni, 21 noiembrie 2011

FULG de Nicolae Labiş



Desfrunzit şi prea bătrân,
Tremură de frig gorunul.
Au căzut şi-ntâii fulgi
Şi l-am prins din zbor pe unul.

Migălos lucrată-n fir,
Floarea mică şi rotundă
S-a topit şi a murit –
O minune de-o secundă.

M-am întors înduioşat
Să scriu trista ei poveste;
Despre-un fulg care-a venit
Timpuriu şi nu mai este.

- Pentru ce n-ai mai rămas
În înaltul bolţii tale,
De-ai venit atât de pur
Spre noroaiele din vale?

Care vânt neliniştit,
Răsucindu-te cu ură,
Ţi-a mânat către pământ
Prea gingaşa ta făptură?

Şi de vreme ce sosişi,
Pentru ce-ai dat morţii vamă?
Nu puteai să fii de-argint,
Ori de sticlă, ori de scamă?

Dar în vreme ce scriam
Întrebarea mea nebună,
N-am văzut cum lângă geam
Ninge-ntruna şi întruna.

Iar când ochii mi-am-nălţat,
Am văzut cum prin ninsoare
Valea-ntreagă lumina
Minunat scăpărătoare.



13 comentarii:

Oana P. spunea...

Am vazut pictura ,,Anemone" , am citit ,,Rasplata" , am citit si ,,Fulg" , si am ascultat ,,Rapsodia romana".Toate sunt minunate.

Înv. Leonte M. D. spunea...

Si ai scris si un comentariu :) Bravo, Oana!

Vrîncean Lorena spunea...

Îmi place foarte mult poezia si imaginea în care se miscă fulgii. E minunat!

Înv. Leonte M. D. spunea...

Lorena, stiu că tu esti un copil sensibil la frumosul din natură si la frumosul din cuvânt :) Încercă să transpui bucuria ta, emoţia, într-un poem sau într-o compunere. Ascultă-ţi sufletul si scrie! Abia astept să citesc! :)

iftode denisa spunea...

este foarte frumoasa poezia si imagine cu fulgul chear si cea cu fulgi mici,este scrisa de dumneavoastra?

Înv. Leonte M. D. spunea...

Denisa, voi corecta comentariul tău :) Stiu că încă ai de învăţat cum se scrie corect, cum se foloseste tastatura. În curând vei scrie foarte bine :)

,,Este foarte frumoasă poezia, imaginea cu fulgul mare si cea cu fulgii mici. Este scrisă de dumneavoastră?" ( Iftode Denisa )

Nu, nu e scrisă de mine. Dacă te uiţi atentă la titlul postării, vei descoperi autorul. Astept răspunsul tău :)

Iftode Denisa spunea...

M-am uitat mai atentă şi am descoperit autorul. Este Nicolae Labiş.

Oana P. spunea...

Poezia ,,Fulg" de Nicolae Labis este foarte frumoasa.Strabunicii mei, au fost buni prieteni cu Nicolae Labis.

Luca M.A. spunea...

Eu am citit poezia "Fulg" si mi-a placut foarte mult. Prima zapada e minunat descrisa.Imaginea fulgului mi se pare ca o stea si cred ca o sa il pictez. Am ascultat si "Rapsodia romana" si mi-a placut foarte mult. Pictura "anemone" e minunata.

Înv. Leonte M. D. spunea...

Bravo, Denisa! Răspuns corect.

Oana, e foarte interesantă descoperirea ta.

Luca M. A., ai prezentat frumos impresiile tale despre poemul Fulg.
Să mai asculţi Rapsodia română pentru a o putea recunoaste usor peste ani :)
Abia astept să văd picturile tale!

Oana P. spunea...

Nicolae Labis a scris o poezie pentru strabunicul meu. Poezia se numeste ,,Descrierea chipurilor".

Înv. Leonte M. D. spunea...

O voi căuta si poate o voi posta aici, Oana. E emoţionat să scrie cineva un poem pentru tine. Cred că străbunicii au fost foarte fericiţi!
Caută ,,Moartea căprioarei" de Nicolae Labis si citeste impreună cu părinţii. Astept impresii :)

Ghivnici Roxana F. spunea...

Mie mi-a placut mult poezia FULG si am citit si Rasplata. Mi-a placut asa de mult!