marți, 30 octombrie 2012

Culorile mării - de Temneanu Alexandra Miriam



Sunt o culoare veștejită din mijlocul mării
Îngălbenesc la fiecare atingere,
Revărs anotimpuri
Rămân stingheră
Mă pândește o zi portocalie
Răspândesc emoții grena
Reduc viteza, înțepenesc valurile,
Oglindesc toamna în șuvițele mele.
Pierd anotimpuri verzui pe drum,
Scap pensula, mânjesc tabloul de toamnă.
Rânjete rușinoase plutesc printre îngenuncheri vineții
Lacrimi de miere învelesc tristețea
Mă îmbolnăvesc apele îmbibate în mirosuri acre
Ascult valuri inspirate de mare
Ațipesc
Adun gânduri argintii despre cei dragi mie
(Temneanu Alexandra Miriam - 10 ani, cl. a IV-a  D)

14 comentarii:

Sendrea Alis spunea...

Mie mi-a placut poezia ta, Alis! Pare desprinsa dintr-o poveste.

Cioban Iuliana Daniela spunea...

E foarte frumoasa poezia ta! Imi place ca ai folosit cuvinte noi din caietul nostru de cuvinte in care ne da doamna cuvinte noi. Felicitari!

Înv. Leonte M. D. spunea...

Bine, Alis și Iuliana! Sunt convinsă că v-au plăcut în mod deosebit unele versuri sau expresii. Când aveți timp, puteți reveni cu exemplificări și argumentări.

Ghivnici Roxana F. spunea...

Bravo! Te felicit ca pasesti in lumea poetilor! Mia placut expresia,,culorile vestede.
Esti o scriitoare foarte buna!

Temneanu Alis spunea...

Mulțumesc frumos pentru felicitări. Și voi scrieți compuneri interesante.Cu cât citim mai mult cu atât avem un vocabular mai dezvoltat.

Pantiru Oana Alis spunea...

Mi-e imi place expresia,,ma pandeste o zi portocalie. E foarte frumoasa!!!As fi vrut sa o pot inventa eu. Chiar stii sa scrii frumos!!!Bun venit in lumea poetilor!!!Esti foarte talentata Alis!!!

Înv. Leonte M. D. spunea...

Uf! Ortogramele! :)
Vă rog să reveniți asupra comentariilor pentru a descoperi unde ați greșit.
Mă bucură atitudinea voastră față de Alis!
Și tu, Alis, știi să răspunzi cu respect!

Cioban Iuliana Daniela spunea...

Mie mi-au placut primele trei versuri pentru ca sunt interesante si frumoase.As fi vrut sa ma fi gandit eu la ele.Bravo tie Alis !Continua ca sa-l ajungi pe Iulian ca poti !Nu te lasa batuta daca cuiva nu i-a placut poezia pentru ca nu ce credem noi conteaza si ce crezi tu !Noi doar ne spunem parerea asa ca nu te lasa descurajata!Felicitari ca-i intrat in lumea poetilor!

Hosu Teodora spunea...

Este foarte reusita poezia ta, Alis! Cele mai frumoase versuri sunt:
"Sunt o culoare veștejită din mijlocul mării
Îngălbenesc la fiecare atingere, Revărs anotimpuri"

Bardan Iulian Claudiu spunea...

Alis ai talent de poet.Tuturor le plac poeziile tale.Te felicit.Ai un foarte bine de la mine.

Sindilar Marta spunea...

Mie mi-a placut expresia "oglindesc toamna in suvitele mele pierd anotimpuri verzui pe drum". Felicitari! Sa nu te dai batuta niciodata!

Înv. Leonte M. D. spunea...

Roxana, chiar dacă am discutat la clasă, voi corecta și aici. Deci corect este: "Mi-a plăcut expresia..."
Iuliana, corect este "c-ai" :)

Ați mai uitat pe ici pe colo să puneți virgule când este o strigare (vocativ).

Felicit toți elevii care au citit poemul lui Alis și au scris aici o opinie.

Vrincean Lorena spunea...

Te felicit Alis! Tu chiar ai inceput sa scri foarte bine si sper cand vei fi mare sa ajungi poet renumit.


Mie m-ie dor de tine de colega mea favorita sper sa ne mai vedem.
De la fosta colega Lorena.

Temneanu Alis spunea...

Și eu sper să ne vedem ,Lorena.